kesäkuu 27, 2020 Yleinen 0

Moni saattaa tänä päivänä harkita oman yrityksen perustamista. Työelämä ei enää ole samankaltaista kuin vaikkapa muutamia vuosikymmeniä sitten, jolloin siirryttiin yleensä suoraan koulusta töihin. Nykyään joudutaan elämään paljon epävarmemmassa tilanteessa, eikä työpaikan saaminen tai pitäminen ole enää itsestäänselvyys. Sen takia monelle oman yrityksen perustaminen saattaakin olla hyvä vaihtoehto. Yritys ei kuitenkaan pyöri itsestään ja perustamiseenkin liittyy monia asioita. Moni voi miettiä, että millaista tekniikkaa ja järjestelmää tarvitaan oman yrityksen pyörittämistä varten. Joku saattaa myös tarvita yrityslainaa perustamisvaiheessa, jolloin vierailu osoitteessa Qred.com voi olla hyvä ajatus.

Jos olet harkinnut oman yrityksen perustamista, lue tätä artikkelia eteenpäin. Kerromme parhaimmat vinkit, mitä teknologiaa kannattaa ottaa käyttöön, kun pyörittää omaa yritystä.

Perusjärjestelmät omaa yritystä varten

Kun aloittaa oman yrityksen, periaatteessa alkuun voi päästä kynän, paperin ja vaikkapa sähköpostin avulla. Voi kuitenkin olla vaikeaa pyörittää yritystoimintaa pelkällä sähköpostilla kovin pitkään, joten on hyvä ottaa avuksi jotain teknologiaa ja järjestelmiä. Sähköposti on kuitenkin alkuun tärkeä väline ja sen mukana voi yleensä hankkia joitain muitakin tarpeellisia palveluita. Pilvitallennustila on hyödyllinen ja sen saakin yleensä saman palvelun mukana. Moni yrittäjä ottaa itselleen jonkin aloituspaketin, jossa saa sähköpostin, pilvitallennustilan sekä verkkosivut omalle yritykselleen. Nämä saa monesti kiinteällä kuukausimaksulla, jolloin ei tarvitse itse huolehtia mistään. Tallennustilaa tarvitaan esimerkiksi asiakkaiden sopimuksia ja muita tärkeitä dokumentteja varten.

Jos asiakkaita alkaa kertyä sitten enemmänkin on syytä miettiä jonkin asiakkuuksien hallintaan tarkoitetun järjestelmän hankintaa. CRM-järjestelmä voi tulla tarpeeseen, mikäli asiakkaita alkaa olla paljon ja käyt heidän kanssaan viestien vaihtoa erilaisista myyntimahdollisuuksista. Pienyrittäjälle myynti on kaikki kaikessa, joten yhtään mahdollisuutta ei saa mennä sivu suun vain sen takia, että ei ole muistanut lähettää ajoissa tarjousta tai ei ole soittanut ajoissa tarjouksen perään. CRM-järjestelmään saa kätevästi kaikki asiakastilit ja kontaktit talteen ja voit linkittää myyntimahdollisuudet näiden alle. Silloin pysyt hyvin kartalla siitä, mitä olet myymässä minnekin.